4. juli 2011

På tur i NARVIK...

...og omegn, heter de to flotte bøkene Bjørn Forselv har skrevet. Han har beskrevet 200 turer, hvor hver av turene er tegnet inn på kart og hvor man kan laste ned hver tur som sporlogg for bruk i GPS. Alle bildene er nok i seg selv for å bli inspirert, de er bare det vakreste av det vakre av nord-norsk og nord-svensk natur. Her er linken til siden med omtale av bøkene.
Nå har jeg pakket klart, og blir borte noen dager, solen skinner, så hva er vel bedre enn å være ute?
 Tenk og kunnet gå med denne "traveren"? Fine sekken som nok har vært på mange turer.
Den er fra rundt 1934, eller kanskje før, dette med årstall har jeg hentet fra Bergans historie.
 
 Det står da vitterlig at med denne er det duket for å bære lettere, pakke riktigere, det tyngste opp - og inntil ryggen! 

Sjekk denne "matkassen", noe fra krigens dager! 

Som alltid er "truseposen" med, den flotte posen som Storongen sydde til meg i 4kl. Han syntes det var ille at jeg pakket trusene i plastposer, er den ikke søt? Han sjeiken som kommer ridene til palasset sitt og greier. 

Også søte "shotkoppen" jeg fikk av en kollega i sommergave! 

Guttan blir med rundt halsen, hvor navn og nummer står bak. De lurte på om jeg hadde begynnende demens ettersom jeg måtte ha inskripsjon bak. Jeg har ikke det, så er det sagt!!!
 Forresten, jeg har pakket i en sekk som er up-to-date, selv om den gamle er søt, er den jo ikke anatomisk riktig!
My friend, ser dere om noen dager!
 Håper dere alle får en super kveld!
Klem fra Kristin
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Har selv en slik"kyss-mæ-i-ræva"-sekk, som vi kaller det;O) Kanskje dette er en litt nyere type, men godt å vite du har en annen:)
    Høres herlig ut med en fjelltur når været er så flott.

    Kos deg masse, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Hehe..må bare le av Tovepia sin kommentar..har aldri hørt sekken blitt kalt det før.
    Kjempe fine bilder da..arti med sånne fine gamle ting og flotte bilder. Trusepose ja..lurte et øyeblikk på om du skrev feil..hihi.. Den var veldig søt da.

    Hege

    SvarSlett
  3. Så mange fine ting!! Likte matboksen:o)

    Ha en fin tur, kos deg;o)
    Heleneklem

    SvarSlett
  4. Oi så masse fine gamle ting! Moro å ha da!

    Kos dere på tur,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar