24. apr. 2012

Nasjonalfølelse

 Jakken jeg heklet til den lille snuppa i Trondheim var dessverre for liten.
Du kan se den her
Så etter påske måtte Bæsta "hive" seg til å lage noe nytt!
Da valgte jeg å strikke Marius-tunika fra boka
Norsk strikk!
Tunikaen er strikket i Sisu-garn.
...nå som det snart er 17. mai, tenkte jeg at lille Skrållan kunne bruke klærne da...
Det Norske flagget har Bæste kjøpt!
 
...en liten dukkemann jeg laget på 1990-tallet som ikke er helt ferdig, 
og som heller ikke har fått klær, er en villig modell...
 
...syns tunikaen ble så søt, og håper hun passer den...
 
...ikke etter mønster, eller samme stil, laget jeg lue og strømper til...

...en liten cupcake-lue med litt Marius-mønster...(den kan nok se bitteliten ut, men den er tøyelig som bare det)
 
...strømper i de Norske fargene kan vel passe til...
 
...litt "underwear" må man ha...

Hadde lovt meg selv å ta litt strikkefri, og kanskje gjøre andre ting,
men så streng er jeg ikke at jeg ikke kan vike "bittelitt",
nye ting er allerede på pinnene og i kveld drar jeg på strikkekafe!

Hjertelig takk for mange gode kommentarer!
Ønsker deg ei fortsatt god uke!
Klem fra Kristin


Posted by Picasa

26 kommentarer:

  1. Nå blei jeg i skikkelig hipp-hurra-stemning! (",) Håper virkelig tunikaen passer. Fin var den i alle fall!! Kos deg på strikkekafé.

    SvarSlett
  2. ... Tapetet heter forresten Nordic Blossom, og det er nok en anelse lyseblått på de "nye" stueveggene, ja. (",)

    SvarSlett
  3. Så nydelig Kristin , det er jo regne bunaden bare mere praktisk .
    Ja nå fikk jeg lyst til å synge,, Det er Norge i rødt ,hvitt og blått trallala,,he he.

    Så hyggelig at du er med på min lille Give Away , jeg er ganske sikker på ar du har litt grønne fingre.
    Lykke til og ha en fin tirsdag , Maritklem.

    SvarSlett
  4. Så vakkert sett du har strikket!
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempe fint! Den lille frøkna kommer til å bli norges flotteste 17.mai jente!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  6. Hei. Du har en fin blogg. Jeg leser den hver gang det kommer noe nytt:)
    Hvor er det strikkekafe? Jeg er også fra Narvik og skulle gjerne vært på strikkekafe:)

    Gøril

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så koselig at du leser bloggen min, hjertelig!
      Vi har strikkekafe på jobben!
      Klem fra Kristin

      Slett
  7. Sååå flott Kristin !..du er en racer med pinnene..:)..og snuppa blir kjempeflott i denne..flinke deg:))
    ha en koslig kveld på strikkekafe:))

    SvarSlett
  8. Så kjempeflott det var, håper indelig hun passer den, ho kommer til og bli kjempefin på 17 Mai :=)
    Kor flink du e , Kristin.

    Hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  9. Dette er bare noe av det lekreste Kristin..
    jeg er i nasjonalrus.
    For et antrekk ♥
    Du er jo bare fantastisk med pinnene..
    dette går bunaden en høy gang !
    Jeg har ei lita tulle som så gjerne vil ha en cupcakelue,
    men jeg finner ikke noe oppskrift.
    Har du tips hvor jeg kan finne det ?
    Strikkecafe høres bare så gøy ut..håper kvelden ble fin.
    Klem Anne

    SvarSlett
  10. Flotte bilder Kristin :-)
    Skal se om jeg kommer igjennom denne gangen.
    Klem Barbro :-)

    SvarSlett
  11. Kom ikke inn med noen profil på google eller e-post, men som anonym. Ja, ja.
    Ser på kommentarene at flere ønsker stikkekafe. Vi må snakke om det; har flere som har lyst.
    Klem igjen Barbro :-)

    SvarSlett
  12. Noe så lekkert! Den søte cupcake-lua passer jo kjempebra til tunikaen. Morsomme sokker også. Håper dere hadde det hyggelig på strikkekafe. Vi skal ha strikkekafe i morgen kveld, og da skal vi besøke Gunn Elise som har garnbutikk. Gjett om jeg har planene klare for innkjøp, og så blir det gjerne litt til på impuls også. Ja, ja, så fylles lageret opp igjen.....

    God onsdag til deg!

    SvarSlett
  13. Å så flott en Marius-tunika, og for ikke å si cup-cakelua og strømpene :)
    Den lille snuppa i Trondheim er heldig som har en så flittig bæsta!
    Kom mai du skjønne MILDE sier jeg bare... Og du, takk for dine innlegg på bloggen min - koselig!
    Roterommet ønsker deg en flott uke :)

    SvarSlett
  14. Kjempefine ting du har strikka! Hurra for 17.mai! :-)

    SvarSlett
  15. Flittig-Lise! Den lua ble bare helt skjønn, for en god ide å lage cupcake kant ;O) Ha ei fortsatt fin uke, klem. (pannekakejernet er fra TEFAL, hvis du googler finner du det i ny utgave)

    SvarSlett
  16. Åååå, jeg synes Mariusene er så flotte med hvit bunn...Husker
    da jenta mi var lita, kjøpte jeg hvit Marius, mens alle andre
    kjøpte mørkeblå (flotte de og, altså). Dette var nydelig, Kristin,
    heldige "Skrållan" som har deg som Beste!
    Klem fra Unn :)

    SvarSlett
  17. Hej Kristin.
    Flotte ting du har strikket i de norske farver.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  18. Ååå, så skjønn kjole ♥
    Jeg elsker Marius mønsteret:)
    Lillemor kommer til og bli så fin, og med den herlige luen, hihi:)
    Flink bestemor du ♥

    SvarSlett
  19. Lekkert antrekk for veslejenta.
    Heldige ho som har så flink bestemor :)

    Du har så fin blogg, legg meg til som fylgjar så eg
    kan fylgje med deg ;)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  20. Så fint antrekk!! Artig å se cupcakelua i ny drakt, den ble kjempefin!!
    Ikke alltid enkelt å treffe med størrelser, jeg tror kåpa mi blir altfor stor..
    Ha gode dager mot helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  21. Herlighet hvor flink du er!
    Og snill!?
    Klærne var bare utrolig søte...Dette må jo bare være de perfekte 17mai klær.
    Og så så deilig å være ferdig i god tid.
    Flik er du!

    Klem fra Anne.

    SvarSlett
  22. Nydelig mariustunika du har stikka. Kan tenke meg at lille prinsessa blir flott i 14. mai stasen sin.
    Takker for hyggelig og varmende kommentar på bloggen min.
    Ønsker deg en toppers dag.
    Klæm fra anKa

    SvarSlett
  23. Hei!
    Så mange flotte ting du har laget! Mariustunikaen var veldig fin med hvit bunnfarge, og det ser skikkelig 17. mai ut dette! Takk for hyggelig kommentar hos meg, og ha en flott dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  24. Hei :)
    Den var nydelig - eg har faktisk ein slik i voksenstørrelse i raudt og svart ;) Fekk den av ei kjekk venninne som den var litt for stor til ;)

    Her er det hektiske dagar med både bloggetreff og trening, men i mårgå set vi kursen heimover og skal vere der ei vekes tid før vi skal til mallorca ei veke :))))

    Ha ein strålande dag vidare!

    Klem

    SvarSlett
  25. Hei søte deg!
    Endelig fikk jeg besøkt deg, skulle ønske døgnet hadde flere timer og internetten var enda raskere.

    Såå flink du er! Den tunikaen var bare lekker!

    takk for koselige ord om mitt reisebrev *smiler*

    Ønsker deg en finfin torsdag!
    Stor klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar