19. juli 2012

Biljakker!

Skal man på bilferie sier det seg selv at man må være i besittelse av en biljakke!
Lette jakker i bomull er godt å slenge over seg når man ofte er ute og inne av
bilen i høyst forskjellige temperaturer!

Honningen fikk denne.
Den er strikket i et garn som heter Paris, det fant jeg i mine gjemmer.
Har tatt utgangspunkt i et mønster jeg fant i Familiens håndarbeidsblad fra 2011,
dog med mange forandringer i maskeantall, pinnestr. og cm.mål.

"Winnie the Pooh" fra "rotet" mitt.

...en liten sekk må man vel ha til "sutte" og koseklut...den er egendesignet...

...ekstraknapper etter guttenes bukser fra Moods of Norway  passet perfekt...

...feriepenger i en liten pengepung etter guttene måtte være med i sekken...

Dette fikk lille Skrållan!

Strikket i Mandarin Petit etter mønster fra hefte 1206 fra SandnesGarn.

...kortbukse i samme farge som nederste knapp passet godt til...

...også strikket i Mandarin fra samme mønsterhefte...

...så gjenstår det å se om denne sommergaven kommer til anvendelse...
...med det sommerværet som er i Trondheim er det jammen ikke
sikkert, tro nå ikke at vi har det noe bedre...13-14 grader...

Vet dessverre ikke hvor lenge jeg holder ut nå...dette er så ille at det snart går på psyken løs...
...hvor mye er det f.eks å gjøre inne ...vaske, bake, strikke, ommøblere...ja, ikke vet jeg...
...i dag har jeg faktisk, tro det eller ei...vasket...da jeg vandret rundt med kluten min
var tankene ofte innom gamle damer som alltid har det sååå pertentlig og rent.

Ellers så har ungdommen instruert meg i bruk av Instagram...
foreløbig er det bare prøvebilder der...men det kommer sikkert mer etterhvert...
...vil du slå følge, er du varmt velkommen...navnet er bloggnavnet...

Vi nærmer oss helg...ingen planer, utenom at de jeg bor sammen med
kommer hjem...så da har jeg vel jobb med vasking neste uke og...
Ønsker deg ei fantastisk god og "ren" helg, både i sol og regn.
Klem fra Kristin
Posted by Picasa

16 kommentarer:

  1. Morsomt med de fargerike knappene.

    SvarSlett
  2. Her var det mange fine strikkeplagg, blir nok noen fornøyde mottakere:-)
    Ellers får vi vel bare krysse fingrene for litt bedre sommervær. Er glad jeg har opplevd 2 varme uker i Kypros iallefall. Ønsker deg en fin dag!
    Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Åhh så fint! Dom kommer att bli så glada för dessa kläder. Helt underbara färger dessutom. Bär resan till Sverige? Med tanke på pengarna..
    Hoppas din helg bli solig och fin.
    Kram till Dig!

    SvarSlett
  4. Hej Kristin.
    Flotte ting du har lavet - kan rigtig godt lide at du har sat forskellige knapper i.....
    Ønsker dig en rigtig god dag / god week-end:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Kor fine strikkaplagg du har laga. Friskt med ulike fargar på knappane :)
    Nei, veret... her er lite regn, men ikkje nokon varme, og ikkje sol.
    Det BLIR BETRE !!
    Her er brødbaking på gong som du har sett ;)

    God dag vidare, kanskje berre slappe av ?
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefine strikkaplagg! Morsomt med ulike knapper. Ser det i mange sammenhenger nå. Vi får være optimister når det gjelder været. Vi får ikke gjort noe med det, men likevel - nå er det nok!

    Ønsker deg en fin torsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  7. Kjempe fine jakker:) Fortsatt ikke noe sommervær her i Trondheim, så plaggene blir helt sikkert brukt:) Klæm

    SvarSlett
  8. Så utrolig nydelige jakker ♥
    Så flink du er:)

    Været minner mer om høst enn sommer ja, ganske begredelig:(
    Håper August blir BRA:)

    SvarSlett
  9. Kjempefine jakker med tilbehør! Du er virkelig flink med strikkepinnene! Heldige er de små som får kle seg i dette! :-)
    Det var tøft å lande i Tromsø til regn og 10 varmegrader, etter den herlige varmen i Spania! Vel, vel, sånn er det. I morra er planen å starte sørover til helgeland, hører at været ikke er så mye å skryte av der heller. Men gleder meg til familiebesøk! :-) Fortsatt god sommer til deg!

    SvarSlett
  10. For noen utrolig flotte og fargerike plagg du har strikket! De likte jeg kjempegodt;) Sitter og strikker en topp til meg selv i Paris, herlig mykt bomullsgarn.
    10 grader i dag, jeg kjenner det på værsjuka selv, dette er ille!!
    Nyt ferien videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  11. Koselig å få slike flotte jakker! Du er så flink til å strikke!

    Nyt dagen og helga! Klem

    SvarSlett
  12. Å så fint Kristin ,jeg digger fargen og knappene.
    Når jeg ser sånne koselige plagg til småfolk håper jeg av hele mitt hjerte at
    jeg blir bestemor en gang.
    Jeg tror ikke jeg greier så fint som deg men det er hyggeligere å strikke til barn en de digre slampene mine he he.

    Håper solen kommer til dere i helgen , her er det sol ,regn ,vind, kaldt og varmt med andre ord ganske så varierende.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  13. Nydelige ting du har strikka. Kan tenke meg at de små blir flotte i bestemor-strikk:)
    Jeg strikker ikke topp, men det kommer nok bilde i bloggen min når prosjektet blir ferdig.
    Ønsker deg god helg.
    Klæm fra AnKa

    SvarSlett
  14. Skikkelig flotte jakker. Jeg håper VIRKELIG at det blir vær til å bruke dem, det hadde gjort seg med temperaturer over 20 nå...

    SvarSlett
  15. Hei på deg;)
    Så fine gaver du har laget;) Men her i byen er det ullsokker og ullgenser nå om dagen!!
    Sommeren er midlertidig avlyst. Er et lite håp enda. Men jeg kjenner at jeg fryser;/ I går hadde jeg en kommentar til min kjære om hvor varmt det var da vi kom hjem på ettermiddagen. Varmt, det var 15 grader!!!
    Vi har ferie og snart reiser jeg en plass det er minimum 20 grader. Kjenner jeg er lei av å fryse.

    Ulempen er at får jeg 1 dag med varme så glemmer jeg at jeg klager!!!
    Ønsker deg en super helg uten vasketue;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  16. Vilka fantastiskt fina bilkläder du har gjort, helt ursöta! Det är så man skulle vilja ha dom i tantstorlek också!

    Vädret, nej, jag bor ju på svenska västkusten som ska vara så fin på sommaren och vi har samma väder som ni har. Det är framför allt kallt, det blåser ordentligt hela tiden och så regnar det och termometern går inte över 15 grader. Jag tröttnar!

    Städa och sånt är toktråkigt, det är fullkomligen urtrist och jag blir alltid på dåligt humör när jag måste göra det - usch och fy. Men vi är några stycken i alla fall som inte tycker om det, det tröstar!

    Agneta kram

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar