22. mai 2012

Solen er kommet!!

Den har nå iallefall vært her i dag...og 13 varme er jo bedre enn ingen!
Vi har rett og slett hatt det nydelig i dag...unger har det vrimlet av
i gata, både med fotball, skateboard og sykler, og jeg som
skulle vaske vinduer...men det er aldri så vondt at det
ikke er godt for noe...det var det siste jeg tenkte
på da arbeidsdagen var over, ingen tar nok
fra meg husarbeid, så jeg er ikke redd
for at jeg skal bli arbeidsledig
når bare regnet kommer
tilbake fra sin sky,
kanskje allerede
i morgen!!
Jeg dro på tur i Tøttadalen istedenfor,
og her kommer noen bilder fra min
vandring!
...før jeg dro tok jeg dette fra balkongen vår, opp mot "linken" som er 1017 moh.
Fagernesfjellet er 1272 moh og går nesten rett opp fra sentrum av Narvik...
her ser vi også slalombakken med Nord-Europas bratteste heng!
 
...demningen ved inngangen til "dalen"...
her kan man skimte litt snø som ligger igjen i elva.

...fra minikraftverket, ut mot byen...

...byen med Ofot-fjorden i bakgrunnen...

...mot Nova-fjellet...

...mye snø ligger enda i fjellet...

...slalombakken i Fagernesfjellet, til venstre i bildet...

...ingen kafferast på en liten ettermiddagstur...Nova i bakgrunnen...

...vakkert!...

...innerst i Ofot-fjorden kan vi skimte Bjerkvik,
 
...bygda ligger 33 km fra Narvik...
 
...bittelitt grønt er det i lyngen...

ÅÅÅ, som jeg savner sånne dager...mange sånne dager...sammenhengende soldager,
over en laaang periode, sånn at vi her nord kan få masse energi etter en lang og
heller traurig vinter og ikke minst dårlig vår! Dessverre er det ikke sol som
er meldt på vårt territorium de neste dagene...
Mannen fra byen takker og bukker for koselige gratulasjoner...

Ønsker deg en fortsatt innholdsrik uke...med eller uten sol!
Klem fra Kristin
Posted by Picasa

14 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Ja, du har virkelig hatt en super dag i dag! Endelig kom sola her hos meg også, og jeg håper den blir lenge hos oss begge!

    Kjempe fine bilder fra turen din. Nå må du bare nyte det så lenge det varer, så tar vi husarbeid en annen dag! Klem

    SvarSlett
  2. For en utsikt og så flott turterreng , en lader vel batteriene etter en så fin tur i sol og nydelig vær.
    (batteriene bør lades før vindusvask)
    Flotte bilder Kristin.

    Ha en fin kveld og måtte dette været vare lenge.

    Maritklem.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for en trivelig tur:) flott at du deler slike flotte turbilder med oss i bloggverden. Og spes meg som ikke kommer meg på tur riktig enda.... men snart.
    Ha en flotters kveld.
    klæm fra Anka

    SvarSlett
  4. Er det ikke HERLIG? (",) I dag har jeg endelig vært utendørs og kosa meg med hagearbeid på ettermiddagen. Deilig. Har ikke sjekka morgendagens værmelding, men kanskje hæres man vindusvasken (som sikkert bedre husmødre enn meg gjorde leeenge før 17. mai)?

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder av flott natur! Det er deilig med slike dager, det skal være sikkert. Sola kom til oss også i ettermiddag og den skinner på himmelen nå i de sene kveldstimer. Vi får nyte sola mens den er her! :-)

    SvarSlett
  6. Sola kom her også ;o) Har vært ute hele ettermiddagen, deilig! Takk for kommentar hos mæ, likte at du kalte mine kreative kreasjoner for musematter! Manenn i huset lo høyt, det hadde han aldri hørt før! Ha ei fin uke, sol imorra også sier dem, og da har æ FRI!! Klem

    SvarSlett
  7. Hej Kristin.
    WAU, hvor nogle flotte billeder du viser.
    De sidste på dage, har vi haft over 25 grader.......
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  8. Vakkert! Jeg liker så godt kontrasten mellom snødekte fjell og fjorden der nede. Bjerkvik er faktisk det nordligste stedet jeg har vært, biltur i 1975. Koselig å få bli med ut i naturen du har rundt deg!

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  9. Herlige bilder med uimotståelig natur,
    lekkert. Lurer på om Bjerkvik er et sted
    man kan ta tog til når jeg skal til søster
    i Mo i Rana??? Uansett, takk for turen,
    Kristin.

    SvarSlett
  10. Og så fikk vi nyte sola i dag og! To dager på rad!!! Herlige dager. Er redd vi blir straffet for det den kommende uka ... ;)

    Takk for "turen", Kristin. Det var lurt å gå ut isteden for å gjøre husarbeid =)

    Klem Renate

    SvarSlett
  11. Så nydelige bilder du viser oss Kristin. Ser våren ikke helt er kommet. Her er det helt grønt. Ønsker at dere skal få MASSE sol og varmegrader :) Artig å se bilder fra Narvik, jeg hadde trodd at det var større. Enda kjekkere var det at jeg fikk se bilde fra Bjerkvik. Jeg har faktisk en kjempegod venninne derfra, men hun har bodd her på Østlandet i mange mange år.
    Mange fine innlegg har du også siden sist jeg hadde en god runde her i bloggland.
    Nydelige gutter du har. Så flott at de hører på mammaen sin da og har bunad :) Lurer veldig på hvor mye min lille pjokk hører på meg når han er 14-15 år. Nordlandsbunaden er bare kjempefin da!! Kunne faktisk ha valgt det jeg også siden moren min kommer fra en øy utenfor Tromsø, men jeg valgte nordfjordbunad, den gang for lenge lenge siden :)) Himmel, jeg så jo ut som en inntørka spekesild. ..MEN det har kommet seg litt da, er vel heller litt rundere i kantene nå. Heldigvis ble bunaden sydd med GOD margin.
    Ojsann! ble ett langt innlegg det her.
    Ønsker deg en super kveld videre.
    Klem :)

    SvarSlett
  12. Så herlige bilder - ser virkelig vakkert ut heime med deg - og sola må nytast når ein kan :)

    Her var det plutselig overgang frå 7 grader og regn til 20 varmegrader og sol - og eg berre nyt det og stullar og steller ute - blir lite tid til blogg og kommentering, men har prioritert å ta meg ei lita runde i dag :)

    Ønske deg ei fortsatt fin veke!

    Klem

    SvarSlett
  13. Flotte turbilder, det er vakker natur dere har i nord. Kom fra Tromsø i går kveld :) Så fiiint det er der.
    Ha fine og varme dager.

    SvarSlett
  14. Oj, oj! Så flotte vårbilder du viser! Tenk å få bo så nære den mektige naturen... Joda, det er natur her jeg bor også - men ikke SÅNN! ;)
    Her hos oss er det bikini-vær om dagen! Sommervarme altså! Men det kommer nok opp til deg snart... ;))
    Nyt sola og det som snart spirer og gror!
    Tusen takk for kommentaren hos meg! :)
    *klem*

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar