1. mai 2012

Kom mai du skjønne milde...

Komm lieber Mai und mache die Bäume wieder grün...
....i dag har denne sikkert blitt sunget mange steder i verden,
 ...for de som har hatt en mild og skjønn mai...
på Arbeidernes Internasjonale kampdag!
Hos oss har balkongflagget vaiet i vinden...

...jeg måtte klatre opp på en stol for å løsne det fra takstenene utpå formiddagen

...ettersom Mannen fra byen er over normalt nøye på at bilen
alltid skal være ren og pen...

...har den som seg hør og bør selvfølgelig blitt vasket til 1.mai,
(han har sågar vasket den tre ganger denne langhelgen)
 ...vi har vært på fjellet i dag, her ligger snøen enda i all sin prakt!
...det har sluddet og snødd hele dagen...
(tok dette da vi kom fra fjellet, det er på andre siden av Ofotfjorden...mot Narvik!)

 ...i går var vi på barselbesøk til en liten søtnos som ble født 12.4,
 ...vi er tante og onkel til pappan hans, ultralyden sa at det ble ei jente...
så kom Jesper til verden...
...sånn kan det gå med den "nymotens" digitale verden...
  
"kom mai du skjønne milde" sa du......joda, mildt har det igrunnen vært...
...ingen tog-gang eller årets første softis på oss...
...men laks har vi spist til middag...og kaker til dessert...

Varme tanker sendes Alexander Dale Oens pårørende!

Håper at du har hatt en skjønn og mild 1. mai!
Ønsker deg en god fortsettelse på uken.
Klem fra Kristin

Posted by Picasa

17 kommentarer:

  1. Ja kontrastene er store her i vårt land, jeg håper milde mai snart tar grep hos dere også.

    Jeg kom inn for å høre på nyhetene og ble helt satt ut da jeg hørte at Dale Oen var død,,så trist,,

    Jeg tror det å vaske bil og menn det er noe som
    går , det er det samme fenomenet her he he.

    Ha en fin kveld Kristin , klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Hei Kristin og takk for kommentar..

    joda.. går fint med meg men har tusen jern i ilden nå : ) får ikke tid å kommentere hos noen snart.. har vært mye på FB fordi jeg når flere av mine venner der.. og det lider nok bloggene under..

    ser dere har samme vær som her.. regner med det er pinseria som kom litt tidligere : )

    fortsatt god kveld til deg åsså.. klæm : )

    SvarSlett
  3. Her har vi hatt en toppdag med våronn, så godt. Håper dere får vårstreif snart også;)

    Utrolig trist med Dale Oen.

    Ha en god ferd mot helg igjen, klem;)

    SvarSlett
  4. Heia Kristin, ja, det e kjedelig dette været vi har, er og møkkalei det, men det meldes og bedre vær mot helga , hurra!!!

    Ha en fortsatt fin mai kveld, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  5. Her har det vært en mild maidag, tør nesten ikke si mer om den saken når jeg ser bilder av snø og sludd her hos deg...Men sol og varme kommer nok din vei snart. Hørte nyheten om det plutselige dødsfallet jeg også, skremmende hvor fort et ungt liv kan være over. Minner oss om hvor viktig det er å bruke livet vi har fått på en givende måte. Ønsker deg en koselig kveld videre!! Og jeg ville valgt laks foran softis hvis jeg kunne velge =)

    SvarSlett
  6. 1.mai hos meg har vært pusling i hagen. Det er herlig å være ute og holde på med det jeg liker.

    Koselig med en liten Jesper da :)

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  7. Ja..mildt vær er rellativt...og kontrastene er stor i landet vårt..
    Du har kost deg med gode mennesker og håper du har hatt en fin 1.mai,Kristin:))

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min(; joda jeg er på bedringens vei, etter å ha ligget pal det meste av dagen!)
    Høres ut for at du har hatt en fin 1.mai, gratulerer meg "gammeltante"- barnet Jasper!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  9. Samme mai-vær her: Felles sjebne, felles trøst? Men sånn kan det jo være her i "utlandet". (",)

    SvarSlett
  10. Sånn er nå engang landet vårt, til helga får vi det her i øst visstnok ;)

    Kos med barselbesøk, og jeg tenker lille Jesper er veldig velkommen.
    Blir det mye rosa klær på han i førsten tro? ;)

    Takk for hyggelig kommentar fra deg på bloggen om bunadskjortene. NÅ kl 22:37 har jeg tatt siste stinget, før montering, så jeg kom i mål ikveld :) Godt!

    Klem fra Roterommet mitt er sendt deg!

    SvarSlett
  11. Her har det vært en strålende dag med hagearbeid og familiebesøk.
    Ble nesten satt ut da jeg så snøbildene dine..
    men slik er nå vårt langstrakte land..varmen kommer nok til deg og.
    Høres jo ut som en flott og koselig helg.
    Ingen kjenner morgendagen..noe vi ble minnet på i dag ved Dale Oens bortgang..utrolig trist.
    Jeg håper du fikk begge mailene mine ..den ene for avsted litt for fort ..hi..hi..
    enda en gang tusen takk!
    klem Anne

    SvarSlett
  12. Hej Kristin.
    Flotte billeder du viser fra 1. maj.
    Da min " datter" venter nr. 2, viste scanningen at det skulle blive en pige.
    Jeg købte den sødeste lille babykjole ved H&M, og havde selv strikket noget pigetøj.
    Da hun havde født ringede hun og sagde.....det blev altså en dreng.
    Jeg måtte ind i forretningen og bytte pigetøjet.....så jeg stoler aldrig mere på hvad scanningen viser.
    Kristin, bor du så højt oppe i Norge, at der er lyst døgnet rundt?
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  13. Deilige "vår"bilder ;) Vi har hatt fine vårdager nå, men akk i morgen kan det snø igjen.
    Ha ei flott uke videre, snø eller ikke .

    SvarSlett
  14. Du skal no se at våren kjæm hit nord også:) Flotte vårbilda du deler med oss, vi har ei herlig tid no. Kose meg i nyhuset (skal ha første overnattinga i morranatt), og drivhuset her heime:)
    takker for hyggelige ord på bloggen min.
    Må¨du ha en flott onsdag.

    SvarSlett
  15. Fine bilder, selv om jeg unner enhver hage-entusiast litt varme nå:) Ønsker deg en flott mai!

    SvarSlett
  16. Hei
    Her koset vi oss i fine-været i går på 1.mai. Håper dere får skikkelig vår snart dere også :)
    Nydelig bil dere har, så i ett tidligere innlegg at dere hadde fått ny bil og har helt glemt å si gratulerer :)
    ...min bil har ikke vært vasket på....veldig lange tider. Huff, der har jeg virkelig ett stort forbedringsposiental.
    Ønsker deg en fin uke videre :)
    klem

    SvarSlett
  17. Den rene bilhysteriaen har pappaen min også... hihi!

    Ønsker deg en fin kveld videre, her har vi grillet hamburger og vært ute i skogen og sett etter blåveis :)
    klemklem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar