10. mai 2012

Kamera-utfordring!

Månedens utfordring fra Maia med Fabelaktig-bloggen er: 
Vis meg ditt kamera!
Etter både Nikon og Canon prøver vi nå ut Sony!
Med kamera som med alt annet, er det smak og behag som gjelder.
Kameraene vi nå har er en a330 og en a500

...en storebror...
Enestående bildekvalitet og kreative funksjoner med mottakelig fotografering
12,3 MP Exmor™ CMOS, Quick AF Live View, 3" LCD, 5 fps, SteadyShot INSIDE.
  • Svært detaljerte bilder med lite støy
  • Følsom Live View-fotografering fra alle vinkler
  • Superrask og nøyaktig autofokus
  • Flotte portretter med ansiktsregistrering
  • Innebygd macro

...og, en lillebror...
Bildebehandling med svært høy kvalitet og mottakelig fotografering i sanntid
10,2 MP med Quick AF Live View, 2,7" LCD som kan vippes, og SteadyShot INSIDE.
  • Skarpe, klare og detaljerte bilder
  • Følsom Live View-fotografering fra alle vinkler
  • Lett, stilig og enkel å bære
  • Redusert batteriristing som gir skarpe og klare bilder ved håndholdt fotografering
  •  Innebygd macro

...det skal innrømmes at det største er Lille-Hjerte sitt,
men det har han lagt igjen hjemme, på siste visitt!

...linser og, hva heter nå en sånn "kopp" for å hindre sol å komme inn på linsa?

...den største linsa er med macro-funksjon...
 
...kameraveskene vi bruker, funker fint, selv om "merket" ikke er "riktig"!

"Snuppe"-kameraet som jeg mest bruker,
er en Canon IXUS 220HS 12.1 MEGA PIXELS.
Det er superhendig...og blir "drasset" med overalt...
det er det jeg har brukt til fotografering av de andre kameraene!
Er nok ikke så flink å ta med det store kameraet på småturer,
da jeg som sikkert mange andre synes det er tungt å dra på!
Vi har stativ også, så er nå det sagt!
Ikke er vel kompetansen helt å skryte av heller!

Vil du se flere kameraer...gå inn på Fabelaktig-bloggen hos Maia og se!

Ønsker alle som er innom en fortsatt god uke!
Klem fra Kristin
Posted by Picasa

17 kommentarer:

  1. Du er jo en skikkelig kamera proff! Jeg bruker min mann sitt kamera og aner ikke hvilket merke det er engang:) Er fornøyd bare jeg får somlet meg til å få tatt bilder:) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Wow så mye flott utstyr Kristin ,men så er du jo flink til å bruke det også.
    Det er jo fotografen som tar bilde ,men det hjelper å ha utstyr og noen valgmuligheter for å holde interessen oppe.

    Jeg Har Sony og maken telelinse og digger det , men jeg har jo ikke prøvd noe annet da he he.

    Ha en strålende (snart ny helg), Maritklem.

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte kamera!! Jeg har et lite Pentax kamera som ikke kan måle seg med de "store gutta"! En vakker dag skal jeg helt sikkert både lære meg å fotografere og invistere i et kamera som gir god bildekvalitet! :-)

    SvarSlett
  4. Jeg kjente plutselig at jeg ønska meg nytt kamera til jul... (",)

    SvarSlett
  5. Hei høpp!!

    Ja her har du utstyret i orden ser jeg:)

    Lykke til inne hos Maja:)

    Kake oppskriften min er fra en gammel tante i familien til mannen min.Hun var husstell lærinne på 60 tallet så dette er en gammel oppskrift.Kanskje det er den samme din mor lagde:)

    Nyt helgen!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Her er det bare å ta bilder! Det er veldig gøy å ta bilder, og da er det fint om utstyret er bra!

    Ønsker deg en kjempe fin kveld. Klem Vivi

    SvarSlett
  7. Jøss...rene proffen du:) Artig å ta bilder! Tusen takk for alltid like hyggelige kommentarer inne hos meg:) klæm

    SvarSlett
  8. Hej Kristin.
    Flotte kameraer du har.
    Vi har Canon 500D - Canon 7D - canon powerShot ( tror at det er magen til dit)
    Jeg bruger kun powerShot.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  9. Skal si dere er godt utstyr :)

    Veldig gøy at du deltar i utfordringen min.

    Takk for gode kommentarer inne hos meg, jeg har hatt det litt hektisk denne uken, men i dag har jeg fri og det skal jeg nyte. Blant annet ved å besøke din vakre blogg.

    Fin fredag!

    Her skal jeg overraske mannen med tapas og vin, når han kommer hjem sent etterpå :)

    Smil og fine tanker til deg-

    SvarSlett
  10. Dette var proffe saker, Kristin:)
    jeg bruker Canon og er kjempefornøyd..med macrolinse så er det supert:)
    God helg:))

    SvarSlett
  11. Vi har helt like kameraer jo :)) Forskjellen er at jeg overhode ikke kan å bruke mitt. Har sånn stor linse også, så da har jeg makro også da. He-he. Alt man har, men ikke aner om. Jeg bare knipser i vei uten mål og mening, burde nok ha lært meg litt om dette.
    Ha ei finfin helg med mye sol og varme.

    SvarSlett
  12. Det e så fint og ha bra camera når man er intresert i å fotografere, og det ser ut som om det e det du har, æ har et Nikon, og er veldig fornøyd med det, men ønsket mæ et litt bedre speilreflekscamera, så det kjøper æ vell en gang pængboka tillater det :O)
    Ha ei fin helg, Kristin, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  13. Hei Kristin.
    Stikk innom meg for jeg har en liten forundrings pakke der som venter på din adresse.

    Ha en strålende Lørdag , Maritklem.

    SvarSlett
  14. Eg blir litt matt over fotokunnskapane og utstyret.
    Trur eg må melde meg på kurs. Her er ein klubb, Fotodilla, som arr.
    Er berre ein amatør her med same kamera som det siste du viser...

    God laurdagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  15. der var utstyret i orden ja : )) begynn å bruke det mere !!
    bare en liten hilsen fra meg som har det toppers men for få timer i døgnet.
    klæm fra mæ : )

    SvarSlett
  16. Ikke dårlig det utvalget dere har av kameraer!
    Da er det i hvert fall enklere å sammenligne
    kvaliteten. Jeg har et Nikon, og er fornøyd,
    må bare bli kjent med det først ;), men det
    kommer seg! God uke til deg, Kristin.

    SvarSlett
  17. Oj så bra fotoutstyr du har :) Mitt kamera er ett gammelt Nikon. Ønsker meg veldig en makrolinse, og ett fotokurs :)
    Nydelig fuglehus under her. ...og det innlegget med den lampa, nydelig. Det var nok du som skulle ha den ja :)
    Jeg tror iallefall at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet :)
    Ønsker deg en flott søndag og en fantastisk ny uke :)
    Klem fra Linda

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar