17. nov. 2011

Gammelt syskrin og pakke oss vekk!!

Mitt aller første syskrin til oppbevaring av håndarbeidsting!
Husker ikke hvor gammel jeg var da dette kom i mitt eie...men det må være veldig lenge siden.....



Kan huske at jeg oppbevarte les: plastnåler og plaststrikkepinner her....


 
Mitt andre syskrin!
Dette lagde snille bestefar Elias til meg i 1974.

 
Under denne "skuffen" står skrevet:
Kjære Kristin!
Håper du kan oppbevare ditt håndarbeide her!
Kjærlig hilsen Bestefar.

Er så ufatterlig glad i denne "puffen",
men den er nok for liten til oppbevaring av mitt håndarbeide,
nå som jeg har blitt så "stor"!
Nå har jeg satt den på mitt nye syrom til pynt.


Gavepapir oppbevares i en  brun stor krukke, fra "forne" dager!

 Nå skal vi nemlig "pakke" oss i bilen og kjøre til 
Gällivare, hvor vi skal besøke Lille-Hjerte vårt!
Tiden i Gällivare skal benyttes til konferansetime på skolen hans, 
og møter med ishockeyklubben, og litt shopping....


Beklager at jeg ikke har vært innom deg, men jeg skal komme!
Ønsker deg en riktig hyggelig helg!


Klem fra Kristin
Posted by Picasa

9 kommentarer:

  1. Underbara saker du har. Jag minns att jag hade ett liknande syskrin som liten flicka. Tyvärr finns det inte kvar nu.
    Ha en trevlig vistelse i Gällivare och kör försiktigt.
    Kram Åsa.

    SvarSlett
  2. for en nydelig håndarbeidspuff din bestefar laget til deg ! jeg var også heldig å ha en slik bestefar.. de fineste minner har jeg etter han : )

    god tur.. kjørt pent ! og kos deg med shopping : )

    SvarSlett
  3. Vakre sysskrin. virkelig en skatt det du har fått med bestefaren din:)

    SvarSlett
  4. Så korselige gamle ting , en bare må bli glad i sånt. Og det fine er at det er fult brukelig ennå.
    Puffen er så søt med fine farger og mange små detaljer.

    Ha en fin dag , klem Marit.

    SvarSlett
  5. Hej Kristin.
    Flot syskrin du har - et dejligt minde.
    Ønsker dig en god tur til "Det lille hjerte"
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  6. Flott med gamle ting og gamle minner.

    SvarSlett
  7. Koselige og fine ting å ha i eie dette:) Praktiske også:) Omsider ser det ut som pc-en min er friskmeldt:) Kos dere borte på tur:)

    SvarSlett
  8. Jøjje meg for noen skatter!!! Tenke åha et slikt skrin fra Bestefaren sin...du er heldig:)
    Kos deg, klem fra meg:)

    SvarSlett
  9. Flotte ting du har,Kristin:)
    Ønsker deg god tur til Gellivare...er det i sverige..? litt dårlig på noen byer....
    Og kos deg på turen:))

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar